top of page

Cinema 4D R21 to R25

Updated: Mar 14, 2022


 

לפני כ 3 שנים עברו חברות רבות לשיטת חיוב חדשה, ״ליסינג״, או מנוי חודשי המחוייב שנתית

לכאורה, שינוי מינורי ופרוצדוראלי. אך השינוי גרר איתו שינוי אחר. החברות כולן התחייבו, לפחות כלפי עצמן, לעדכון שנתי משמעותי. האם הן מסוגלות לעמוד ביעד הנובע כולו מרציונאל שיווקי ? תוך 3 שנים בלבד, הגיעה Cinema 4D או בשמה השגור בפי המשתמשים, C4D, מ R21 ל R25. האם בשנים אלו עברה התוכנה שינויים דרמטיים כל כך אשר מצדיקים את שינוי השם ? מצד אחד ממש כן, אמנם כמעט כל השינויים הם שינויים ברמת החברה MAXON ולא ברמת התוכנה Cinema 4D .

יצרנית התוכנה MAXON מקבוצת Nemetschek הפכה לאימפריה עם רכישת RedShift - מנוע רנדר נהדר, רכישת Red Giant, יצרנית Trapcode ו Universe, תוספים משמעותיים לAfter Effects של Adobe בפרט ובפפייליין של עריכת הסרטים בכלל.


וכעת עם רכישת תוכנות ה Sculpt האולטימטיבית - ZBrush מבית Pixologic ו Forger עבור פלטפורמות ה iOS . הספק נאה בהחלט ל4 שנות פעילות עסקית.

אך האם התוכנה עצמה, שסביבה נבנית האימפריה הזו עשתה צעדים מספקים בתקופה המקבילה ? האמת שפחות... ישנה התפתחות יפה בתחום הטקסטורות ועולם ה Nodes, שיתוף פעולה יפה עם Mixamo של Adobe לצרכי Rig ו Character Animation, התפתחות בתחום ה Volume Objects...פחות או יותר זו ההתפתחות של ה4 שנים האחרונות. האם C4D, הצליחה לייצר לעצמה נישה חדשה בה היא מצטיינת אל מול התחרות ? חדשה, מכיוון שאחת כזו כבר קיימת - MoGraph.

התשובה כרגע חייבת להיות לא.

למרות כל זאת, מדובר באחת מסביבות העבודה הטובות והבהירות בעולם ה 3D.






20 views0 comments
bottom of page